جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

همه چیز فروش ملک اداری در خوزستان

فروش خانه، آپارتمان، دفتر، زمین یا سایر املاک و مستغلات یکی از مهمترین تصمیماتی است که در زندگی خود خواهید گرفت. اگرچه برخی تصور می‌کنند که این کار ساده است اما در حقیقت اگر دانش کافی، تجربه یا مشاور خوبی نداشته باشید، در معرض خطر ضرر قرار خواهید گرفت. اگر قصد فروش ملک اداری در خوزستان را دارید، حتماً یک سری سوالات برای شما ایجاد شده؛ از جمله اینکه ملک را به چه قیمتی بفروشم؟ چگونه و کجا آن را تبلیغ کنم؟ در این مقاله از کی بلده یک راهنمای کامل در مورد فروش ملک اداری در خوزستان خدمت شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید.

هدف از فروش ملک اداری در خوزستان

فروش ملک می‌تواند از چند هفته تا بیش از یک سال طول بکشد اما این موضوع به عواملی مانند بازار، موقعیت ملک و مدیریت مشاور املاکی که با او کار می‌کنید، بستگی دارد. با آگاهی از نحوه فروش سریع ملک، هزینه‌ها و عواقب نامطلوب فروش ملک را کاهش خواهید داد. اولین موردی که توصیه می‌کنیم آن را جدی بگیرید، مشخص کردن هدف فروش ملک است. به طور مثال دلایل فروش می‌تواند این موارد باشد:

  • نیاز به ملک اداری دیگری دارم که بزرگ‌تر باشد.
  • قصد تغییر شغل دارم.
  • قصد دارم شرکت خود را در منطقه دیگری تاسیس کنم.

با تعیین هدف مشخص می‌شود که چقدر برای فروش ملک زمان دارید. علاوه بر آن اگر قصد داشته باشید ملک جدیدی خریداری کنید، می‌توانید همزمان به دنبال خرید ملک جدید باشید.

علل فروش نرفتن سریع ملک اداری در خوزستان

ممکن است مدت زیادی از تصمیم فروش شما گذشته باشد، اما هنوز نتوانسته‌اید ملک خود را بفروشید. علل عدم فروش ملک اداری می‌تواند شامل این موارد باشد:

  • قیمت بالا: اگر قیمت ملک اداری شما بیشتر از میانگین بازار باشد، احتمالا برای فروش با مشکل روبه‌رو خواهید شد. با مقایسه املاک مشابه متوجه خواهید شد که بازه قیمتی مناسب برای ملک چقدر است. کمک گرفتن از یک مشاور املاک هم به تخمین دقیق قیمت کمک می‌کند.
  • عدم انتشار آگهی: ممکن است ملکی با بهترین قیمت و امکانات چشمگیر داشته باشید، اما موفق به فروش آن نشوید زیرا مشتری بالقوه از وجود آن اطلاعی ندارد. برای فروش ملک اداری در خوزستان حتما آگهی مناسب ثبت کنید تا همه افراد از وجود ملک مطلع شوند.
  • رویکرد بد در فروش ملک: شکست در فیلتر کردن مشتریان بالقوه می‌تواند روند خرید را با مشکل روبه‌رو کند. برخی از افراد مطمئن نیستند که قصد خرید دارند و برخی هنوز آمادگی لازم برای پرداخت هزینه ملک را نخواهند داشت. بهتر است این دسته از افراد را از سایر مشتریان جدا کنید.
  • تعمیرات مورد نیاز در ملک: دلیل دیگری که باعث می‌شود فروش ملک به تاخیر بیفتد، این است که خریداران بالقوه متوجه بی نظمی، تعمیرات انجام نشده یا عناصری می‌شوند که از ارزش ملک می‌کاهند.

این تاخیر با گذشت زمان فروش ملک را پیچیده‌تر می‌کند. برخی از پیامدهای اصلی این واقعیت عبارتند از:

  • کاهش سود فروش ملک اداری در خوزستان
  • کاهش ارزش اموال

نکات مهم برای فروش ملک اداری در خوزستان

در این بخش به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که برای فروش ملک خود می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

  1. بررسی میانگین قیمت املاک مشابه

قیمت املاک اداری واقع در همان منطقه و با همان مساحت به شما کمک خواهد کرد دید بهتری نسبت به قیمت ملک خود پیدا کنید. همانطور که اشاره شد، یکی از علل به فروش نرفتن ملک، قیمت بالای آن نسبت به املاک مشابه است. برای جلوگیری از بروز این اتفاق حتما قیمت املاک مشابه را بررسی کنید.

  1. استفاده از تمام روش‌های تبلیغاتی

برای فروش ملک اداری در خوزستان تنها به روش‌های سنتی اکتفا نکنید. کمک گرفتن از سایت‌های ثبت آگهی ملک یا شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان بیشتری را با ملک شما آشنا سازد و شانس فروش را افزایش دهد.

  1. آماده سازی ملک

اولین چیزی که مشتریان از ملک شما می‌بینند، ظاهر آن است. پیش از آگهی کردن ملک اداری، حتما آن را نوسازی کرده و امکانات بهتری قرار دهید تا شانس فروش بیشتر باشد. برای این امر به موضوعاتی نظیر نظافت ملک، طراحی و دکوراسیون داخلی، تعمیرات لازم و .. توجه داشته باشید. علاوه بر آن گرفتن عکس‌های حرفه‌ای برای تبلیغات در رسانه‌های فیزیکی نظیر بروشور یا رسانه‌های دیجیتالی مانند وب سایت و پلتفرم‌های فروش املاک، اهمیت زیادی دارد.

  1. بازاریابی املاک و مستغلات

بازاریابی درست برای فروش ملک اداری در خوزستان، نتایج بهتری برای شما خواهد داشت. از طریق استراتژی‌های کاربردی و فضای دیجیتال می‌توانید زمان فروش ملک خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

  1. انتخاب مشتریان بالقوه با تصمیم خرید قطعی

زمان صرف شده برای مشتریانی که آمادگی خرید ندارند، باعث کاهش سرعت فروش ملک می‌شود. اگر قصد فروش سریع ملک خود را دارید، بهتر است مشتریان را با توجه به شانس خریدشان لیست کنید تا مطمئن شوید ملک در زمان مناسب به فروش می‌رسد.

مراحل فروش ملک اداری در خوزستان

برای فروش ملک اداری در خوزستان چندین مرحله وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مرحله اول: ارزش گذاری ملک

هر ملکی را می‌توان فروخت، به شرطی که قیمت مناسبی داشته باشد. قیمت ملک ثابت نیست و در طول زمان افزایش می‌یابد. از جمله قوانین موثر در قیمت گذاری ملک عبارتند از:

  • مکان: قیمت هر متر مربع ملک در منطقه‌ای که ساخته شده، مرجع خوبی برای تخمین قیمت است. علاوه بر مکان ساخت ملک، قرار گیری فروشگاه‌ها در نزدیکی ملک یا نزدیکی به حمل و نقل عمومی باعث افزایش قیمت ملک می‌شود.
  • وضعیت داخلی ملک اداری: تعیین وضعیت ملک در تعیین قیمت آن نقش پررنگی دارد. برطرف کردن ترک‌ها، آسیب‌های کف زمین و … می‌تواند ارزش ملک را تا 5٪ یا بیشتر افزایش دهد.
  • سن: ملک یا آپارتمان بالای 30 سال ممکن است قیمتی مشابه زمین داشته باشد. اگر می‌خواهید قیمت بهتری برای ملک خود تعیین کنید، هزینه‌ای برای نوسازی ملک خرج کنید تا شانس فروش داشته باشید.

با این نکات می‌توان یک قیمت تخمینی بدست آورد اما بهترین راه برای تعیین قیمت ملک اداری، درخواست ارزیابی از یک کارشناس است.

همه چیز فروش ملک اداری در خوزستان
همه چیز فروش ملک اداری در خوزستان

مرحله دوم: مدارک مورد نیاز برای فروش ملک

برای اینکه روند فروش ملک بهتر پیش رود، حتماً اسناد ملک را بررسی کنید. مهم‌ترین اسناد برای فروش ملک اداری در خوزستان عبارتند از:

  • کپی مدارک شناسایی مالک و خریدار
  • سند پرداخت مالیات
  • صورتجلسه خرید و فروش با امضای وکیل
  • قبوض برق و آب پرداختی
  • ارائه مبایعه نامه اولیه
  • اگر مالک در خارج از کشور اقامت دارد، وکالتنامه فروشنده باید به دفتر اسناد رسمی ارائه شود.
  • در صورتی که مالک شخص حقوقی باشد، باید رونوشتی از سند ثبت شرکت و رونوشتی از اعتبار اختیارات نماینده قانونی ارائه شود.

   مرحله سوم: ملک خود را برای فروش آماده کنید

این مرحله معمولاً توسط بسیاری از مالکان در نظر گرفته نمی‌شود. اگر می‌خواهید در زمان کمتری خریدار پیدا کنید و قیمت مناسبی برای ملک خود تعیین کنید، توصیه می‌کنیم قبل از فروش ملک خود، ظاهر آن را بهبود بخشید. دیوارها را رنگ کنید، ترک‌های دیوار را برطرف سازید، سرویس بهداشتی را تمیز کنید. اگر امکان دارد، ملک را برای فروش تخلیه کنید زیرا ممکن است در خریدار بالقوه این سوء ظن ایجاد شود که نمی‌توانید ملک را در تاریخ توافق شده تخلیه کنید.

   مرحله چهارم: انتخاب روش تبلیغاتی صحیح

در زیر به متداول ترین ابزارهای تبلیغاتی برای فروش ملک اداری در خوزستان اشاره می‌کنیم.

  • سایت‌های اینترنتی فروش ملک: امروزه استفاده از سایت‌های اینترنتی برای فروش ملک محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا خریدار وارد سایت شده و با انتخاب ملک مورد نیاز، به لیستی از پیشنهادات دسترسی پیدا می‌کند.
  • به همسایگان، دوستان و شبکه‌ تماس خود اطلاع دهید که قصد دارید ملک خود را بفروشید. از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک گذاری تبلیغات خود استفاده کنید.
  • تهیه بروشور هم می‌تواند مفید باشد. این بروشورها را بسته به مخاطبان هدف خود در مکان‌های استراتژیک توزیع کنید.
  • تبلیغات قابل مشاهده از خیابان: یک تابلوی بزرگ با شماره تلفن می‌تواند یک روش عالی برای فروش ملک باشد.

  مرحله پنجم: مذاکره با خریدار

اگر اموال خود را به درستی ارزیابی کرده‌ و از یک برنامه بازاریابی و تبلیغات مناسب پیروی کرده‌اید، احتمالا چندین قرار ملاقات و چند پیشنهاد خرید دارید. مذاکره یک عامل کلیدی برای موفقیت فروش ملک (یا اجاره) است. توصیه می‌کنیم نقاط قوت و ضعف دارایی خود را شناسایی کرده و تصمیم بگیرید که قصد دارید چقدر در قیمت نهایی تخفیف اعمال کنید.

عواطف و احساسات را کنار بگذارید، باید خنثی اما همدل باشید و به هیچ وجه اضطراب نشان ندهید. در صورتی که مذاکره با موفقیت به پایان برسد و مدارک مورد بررسی و تایید طرف خریدار قرار گیرد، توصیه می‌شود مبایعه نامه اولیه را تنظیم کنید.

مرحله ششم: امضای صورتجلسه خرید و فروش

اگر قرار است ملک از طریق وام مسکن خریداری شود، ابتدا باید ملک مورد ارزیابی قرار گیرد. بانک به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و خریدار هزینه آن را تقبل می‌کند. پس از روشن شدن وضعیت وام مسکن، باید یک مبایعه نامه تنظیم شود. مبایعه نامه سندی است که به موجب آن فروشنده متعهد می‌شود ملک در ازای پرداخت قیمت به خریدار تحویل داده می‌شود.

این سند نشان می‌دهد ملک در کجا واقع شده است، فروشنده و خریدار چه کسانی هستند، ملک چه امکاناتی دارد و … . این سند باید به امضای فروشندگان، خریداران و یک وکیل یا مشاور املاک برسد.

مرحله هفتم: پرداخت مالیات

هر مالکی که ملک خود را می‌فروشد، باید بدهی‌های مالیاتی ملک را پرداخت کند. این بخش اهمیت زیادی داشته و لازم است با یک متخصص مالیاتی مشورت شود تا اطلاعات صحیحی در مورد پرداخت یا عدم پرداخت مالیات داشته باشد. در این فرآیند می‌توانید از مشاوره مالیاتی کی بلده کمک بگیرید.

مرحله هشتم: امضا قرارداد در دفتر اسناد رسمی

در زمان امضای سند، بهای کل معامله، عموماً از طریق چک پرداخت شده و کلیدها به صاحب جدید تحویل داده می‌شود. سردفتر باید این سند را در سامانه ثبت کرده تا ملک به صورت قانونی به نام خریدار شود.

 

در صورتی که برای فروش ملک اداری در خوزستان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با مشاورین مجموعه کی بلده در ارتباط باشید.

اگر نیازمند به دریافت مشاوره مالیاتی، مشاوره حقوقی، مشاوره سرمایه گذاری هستید یا نیاز به دریافت مشاوره و یا اجرای خدمات کسب و کار هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه کی بلده تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد. از مرحله مشاوره تا اجراکی بلده” همراه شما می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه پرسش ها و پاسخ ها

فرم درخواست مشاوره و خدمات